субота, 2. август 2014.

David i Golijat





Svi apeli da se zaustavi ratni vihor u Ukrajini i  Gazi nisu urodili plodom. Krvavi pir se nastavlja. Sećate li se uopšte kako je krenula frka u Ukrajini. Tadašnji predsednik Viktor Janukovič je odlučio da ne potpiše sporazum u pridruživanju EU. Okrenuo se čovek Rusiji. Usledile su demonstracije, rušenje vlasti, a sada i rat. Izlaz se za sada ne nazire. Mada. Tiražni britanski „Indepedent“ koji je u vlasništvu ruskog oligarha Aleksandra Lebedeva, najavljuje da je rešenje na pomolu, a da su izlaz iz teške situacije pronašli Vladimir Putin i Angela Merkel. EU će da prizna da je Krim ruski, a Rusi će da puste gas kroz Ukrajinu ka EU, usput će prestati da finansiraju proruske borce i učiniće sve da se situacija u Ukrajini smiri. Istovremeno, telefonom su se čuli Putin i Barak Obama. Složili su se da se ništa ne slažu, ali da bi bilo dobro da nastave da se čuju češće. Što kaže onaj vic: „bolje da Rusi zatvore gas, nego Nemci da ga puste“. Posle teškog dana na mestu predsednika Rusije koja je na udaru i to žestokom u poslednje vreme, veliki Vladimir je mogao da odahne jer je podrška stigla iz Jagodine. Za sada nepoznati junaci su postavili veliki bilbord sa porukom „Imperatore, volimo te“. Ne mogu da tvrdim, ali je Putin sigurno kao i ja pomislio, ovi Srbi nisu normalni. Nismo majke mi.


Godina sam se bavio sportskim novinarstvom i ni sam ne znam koliko sam puta iskoristio priliku da napišem da je David pobedio Golijata. Budite sigurni da to neću više nikada uraditi. David. To je onaj mali koji pobeđuje mnogo većeg rivala. Ali nije David baš mali. U pitanju je po legendi kralj Izraela. Sada već znate. Onaj što je loš je Golijat. On je naravno Palestinac. Ako i prihvatimo da je tada ljubav svih bila na strani malog Davida, šta je sad. Izrael objavio primirje na tri dana. Ljudi iz Gaze izađu na ulice da kupe neke namirnice, da bi mogli evenutalno da prežive danonoćno bombardovanje, a onda usledi napad. Dok su ljudi na ulicama?!. Strašno!. Izrael pogodi školu koja je pod pokroviteljstvom UN, gde su smešteni ljudi za koje se zna da su civili i da nemaju nikakve veze sa Hamasom. Ubiju 16 ljudi i nema veze?!. Kako bre nema?

Koje je obrazloženje. Tokom drugog svetskog rata, Hitler i nacisiti su hteli da unište Jevereje. Svi se slažemo da je nacizam i holokaust nešto mračno i strašno loše. Ali to ne daje za pravo Izraelu da se ponaša isto kao i Hitler. Pa i mi Srbi smo tokom Prvog svetskog rata gotovo istrebljeni (ubijeno 2/3 stanovništa, od čeka 60% muške populacije). Hitler nije bio zaljubljenik u Srbiju tokom Drugog svetskog rata, naprotiv. Staradali smo gotovo kao i Jevreji. Kao kruna svega, NATO nas je ponovo bombradovao, za naše dobro 1999. godine. I tada su svi bili na strani Golijata. Čast izuzecima koji su podržavali nas ili ti Davida. A sada svi ponovo ćute dok Izrael ruši sve pred sobom, jer teroristi iz Hamasa imaju tunele kojima prolaze na teritoriju Izraela, napadaju civile, koje usput gađaju i raketama sa svoje teritorije. S obzirom da niko ne reaguje, čini mi se da jedino rešenje ovog sukoba, da Golijat (u ovom slučaju Izrael), sravni sa zemljom Davida (Palestinci u Gazi), pobije nešto više od dva miliona ljudi (uglavnom civila) i da smo mirni. E sada, što je Izrael okupirao deo teritorije koji je vekovima pripadao Palestincima, i da zbog toga Hamas vodi rat već godinama, kakve to veze ima. Za mene je neprihvatljivo da stradanje Jevreja tokom Drugog svetskog rata bude alibi da sada mogu da rade šta hoće. Usput se pomalo i rugaju sa žrtvama u Gazi. Kako drugačije shvatiti demonstracije Izraelaca u Parizu, sa ciljem da pošalju podršku svojoj hrabroj vojci u borbi sa teroristima. Ljudi moji u ovom sukobu je stradalo više od dve hiljade ljudi, a kraj se ne nazire.


Verovatno se pitate što se ja opterećujem sukobima u Gazi. Šta ću. Ubi me nepravda. Ceo život sam navijao gledajući velika takmičenja za slabije. Za Davida. A sada mi je srušeno sve u šta sam verovao. Moderni trendovi su da se navija za Golijata. Sem ukoliko to nije Rusija. E onda su svi na strani Davida. U prevodu jebe lud zbunjenog, a sve u cilju ličnih, ili kako se to obično kaže geopolitičkih interesa. I umesto da pažnju usmere na rešavanje problema, velike sile su se ponovo setile nas, da nas ponovo zlostavljaju.

Je li bre Srbi. Na čijoj ste vi strani. Opredelite se. Rusija ili Ukrajina. Izrael ili Palestinci. I to što pre. Bez vas ne možemo da rešimo ništa na terenu. Ovu situaciju su najbolje u pesmi opisali momci iz „Beogradskog sindikata“. Kažu: „ljudi ovde slabo pamte to je glavni problem, ko te jebo godinama, jebaće te opet“. Taman tako. Posle kada prođe nekih 100 godina, svi će se složiti kao po pitanju Prvog svetskog rata, da je kriva Srbija. Usput, Gavrilo Princip koji je sanjao o slobodi je terorista. Važno je da Nemci, Amerikanci i Izraelci nisu teroristi, nego borci za ljudska prava, koja se obezbeđuju rokanjem iz svih mogućih savremenih tipova naoružanja, po siromasima, bedi, jadu.  Usput, upravo je ultimatum Ukrajini: ili EU ili Rusija, bio povod za sve što se sada dešava. O malezijskom avionu koji je oboren ne želim ni da pišem zbog poštovanja prema nevinim žrtvama. Ali moram da postavim pitanje.

Da li Vas ova tragedija podseća na pijacu Markale, na Račak?


I tako naverozan zbog situacije na planetii i jedne nepravde koja je uzela maha odoh da prošetam Dunavskim kejom do Brankovog mosta, da se malo opustim. Posle toga odlučih da odem do drugara koji preko puta moje zgrade (Karađorđev Trg u Zemunu) rade u salonu za lepotu. Znate ono, frizura, depilacija, manikir, pedikir… Često idem tamo, ali su me sada oduševili i pokazali mi da Srbija kao i uvek uz janake i heroje ima i mnogo kreativnih ljudi. Naime, moji drugari su na ulaznim vratima u salon stavili ogroman poster Kim Džon Una. Ko je Kim Džong Un? Pa sin i naslednik dugogodišnjeg lidera Severne Koreje, Kim Džong Ila. Zašto su to uradili? Jednostavno, pre izvesnog vremena se pojavila vest iz inače izolovane Severne Koreje da je novi predsednik, “obožavani” Un, naredio da se u Severnoj Koreji mogu nositi samo četiri vrste frizure, kada su muškarci u pitanju. Uglavnom su u skladu sa njegovom. Zato poster sa porukom “Mi diktiramo trendove”, bar meni, deluje fantastično.



Bravo. Ulepšali ste mi dan!

Нема коментара:

Постави коментар