субота, 9. август 2014.

Igrate li žmurke?





Kada smo bili mali, nismo imali baš mnogo izbora kao današnja deca. Uglavnom smo se igrali fudbala, Partizana i Nemaca, a uveče žmurke. Ni slutili nismo da će to postati najomiljenije igre širom planete i to na vrhunskom nivou. Svetsko prvenstvo u fudbalu, Mondijal, je najvažniji sportski događaj na planeti. Svetski lideri i svi političari planete igraju žmurke od jutra do sutra. Što se igre Partizani i Nemci tiče (znate ono podelite se u dve ekipe, jedni su Partizani a drugi Nemci pa se onda jurite po gradu ili selu i pucate iz nekih drvenih, kao pušaka) e ta je postala apsolutna hit igrica na planeti. Svi je igraju i nemaju nameru da prestanu. Odakle krenuti. U Ukrajini su se baš zaigrali a kraj se ne nazire. Izraelci i Hamas su se malo umorili, napravili pauzu od tri-četiri dana, pa nastavili sa još većim žarom. U Siriji se igraju već dve godine, pa su se mediji malo umorili. Ajde hiljadu mrtvih, više manje, koga to zanima kada Asad nije pao a to je bio cilj igre. Amerikanci koji ovu igru obožavaju su se povukli malo sa strane, a onda shvatili da su ipak navučeni na „Partizane i Nemce“. Pa nisu ni oni najgori, što se ne bi igrali sa drugom decom. Brže bolje poslaše aviaciju da opali po islamistima koji pokušavaju da vrate Irak u svoje ruke, posle povlačanje marinaca iz ove, „bio sam uveren“ demokratski uređene zemlje, posle rušenja Sadama Huseina. Zezanje je i u Libiji gde je ubijen Moamer Gadafi, ali tamo je teško proceniti ko na koga puca. Nisu se dobro podelili u ekipe. U igru se uključili Azerbejdžan i Nagorno Karabah (oblast koja je nekada pripadala Azerbejdžanu ali se na referenedumu 1991. godine sa 99% glasova otcepila i pripojila Jermeniji). Zbog ovoga je rat trajao tri godine, poginulo je oko 30 hiljada ljudi, a sada nastavlja. 

Sećate se Avganistana?. Ne pogrešile ste. To je sada demokratska zemlja. Naravno da im ne pada na pamet da se igraju „Partizana i Nemaca“. Imali ljudi izbore, posle se posvađali kandidati Ahmadžai i Abdulah i taman kada je trebalo da počne prethodno spomenuta igra, stigao smarač Džon Keri iz SAD (državni sekretar). Seo sa dvojicom „drugara“ iz Avganistana, a ovi posle sastanka izašli zagrljeni.  Vole se kao rođena braća. Ma hajde molim vas, na pamet im nije padalo da se obruše jedan na drugog. Sve su to sitne razmirice u porodici. Naravno da će formirati vladu nacionalnog jedinstva. To su hteli od početka.   Ovaj Keri je baš partibrejker. Ali otiće će on brzo, a onda igri nema kraja....

Pratim i ne mogu da verujem. A gde smo tu mi. Da li je moguće da u skladu sa starom našom pesmom „Nije mala nije mala, sto put' ratovala i opet će....“ Srbija stoji po strani. Uslovno da. Što uslovno? Pa zato što nas pitaju za svaki sukob šta mislimo. Što se Ukrajine tiče trebalo bi da se opredelimo ili Rusija ili EU i Amerika. Za Izrael i Hamas smo se snašli. Mi smo za dijalog! Za Siriju, Libiju i Irak nas niko za sada nije ništa pitao, pa mi pametno ćutimo, mada nam je žao generala Gadafija, ali nije sada vreme da o tome pričamo. Ako nas neko nešto i priupita mi ćemo reći das mo za dijalog. To pali. Provalili smo. Taman kada sam pomislio da će tako proći i sukob oko Azerbejdžana, shvatih da sam u zabludi. U Baku je stigao Boris Tadić. Pojma nemam u kom svojstvu. Pozvao ljude da probleme reše dijalogom i podržao ih u naporima da izgrade Transjadranski gasovod koji bi uz Južni tok bio sjajan za sve Evropljane. Nije Boris slučajno u Bakuu. Pa on je kao mali voleo da se igra, a tada se znalo da se drugari ne ostavljaju na cedilu kada su u problemu. Podsećanja radi Tadić i predsednik Azerbejdžana, Ilham Alijev, su u vreme vladavine Tadića bili „najbolji drugari“. Azerbejdžan je investirao u sređivanje parka na Tašmajdanu, a mi uzvratili pa krknuli monumentalni spomenik Hajdaru Alijevu ocu sadašnjeg predsednika u sred Beograda i spomenik kompozitoru Uzeiru Hadžibejliju u Novom Sadu pride, što bi rekli gratis.

Mnogi su kritikovali ovaj potez, a ja sam baš bio „sretan“. Svaki put kada prođem pored Alijeva starijeg za kojeg mnogi tvrde da je bio veliki diktator meni onako zaigra oko srca, a tek kada vidim Hadžibejlija tek se raspilavim. Raduje me što tako misli i većina građana Beograda i Novog Sada. I tako, razmišljam kako da održimo taj divan odnos sa Azerbejdžanom koji najbolju saradnju u Evropi ima sa nama „prijateljskom“ Turskom, kada mi pade sjajna ideja na pamet. 

Pa Partizan igra protiv Nefčija iz Bakua u kvalifikacijama za Ligu Evrope. Prvi meč u Beogradu. Već nekoliko godina boje Nefčija brani Saša Stamenković bivši golman Crvene zvezde koji je pre dve godine zbog provociranja i zadržavanja vremena umalo izazvao tuču na stadionu Partizana, a u međuvremenu je postao jedan od idola navijača Nefčija. Koristim priliku da apelujem na našu Vladu da odobri postavljanje spomenika Stamenkoviću i to na južnu tribinu stadiona Partizana pre meča, kako bi pokazali koliko volimo i cenimo Azerbejdžan, zemlju sa kojom smo vekovima imali prijateljske odnose. Da čovek ne poveruje. 

Kao što sa i očekivao oglasio se i Trajković. Sećate se onoga što je lupio ćušku protivničkom igraču na meču sa Ludogorecom pa fasovao crveni karton. Prvo je bio pokunjen. Naglasio je da napravio veliku grešku i da se kaje. Izvinio se svima, od navijača, saigrača do Uprave. Sada kada je dobio otkaz odlučio je da kaže šta stvarno misli.
-Svakome se dešava da pogreši. Dešavalo se i veličinama kakve su Zidan i Suarez. Znam da sam napravio glupost, i žao mi je. Zaslužio sam kritiku javnosti i medija. Jedino mi je žao što sam svojim potezom mnogima sačuvao guzicu. Ali dobro. Sada nema Trajkovića pa jedva čekam da vidim ove što se kriju iza moje greške gde će da nađu novi alibi – poručio je Trajković uz konstataciju da se za dobrim konjem prašina diže?!

Iz kluba ćute. Pa logično. Ko će sada da se bavi Trajkovićem i problemima kada kreće ono što cela Evropa i svi ljubitelji pravog i kvalitetnog fudbala, sa nestrpljenjem očekuju. Start domaćeg šampionata. Nije vreme sada da se priča o problemima, jer crno – bele očekuje jedan od derbija prvog kola. Okršaj sa „tradicionalno neugodnim“ i „veoma kvalitetnim“ Voždovcem. Pored toga utakmica dolazi u teškom trenutku, posle poraza od Ludogoreca a uoči Nefčija. Očekuje se da Partizan pokaže psihološku snagu. Sve dok ovako budemo pratili dešavanja u domaćem fudbalu, biće nam ovako kako je.  Umesto da se malo ugledamo na recimo Hrvate. Pa ljudi moji. Oni imaju četiri kluba u poslednjem krugu kvalifikacija za Ligu Evrope: Dinamo, Hajduk, Rijeku i Split. 

A mi drhtimo od Nefčija i čekamo da vidimo da li će Zvezda pobediti Radnički iz Niša a Partizan biti bolji od Voždovca. Šta će uraditi Vojvodina, koliko mogu OFK Beograd i Čukarički. Pravimo anketu na temu ko je bolji Partizan ili Zvezda, ko će biti šampion. Usput postoji opasnost da zbog dugova naših klubova, Liga prestane da postoji. Ja sam verujte za tu opciju. Okrenemo se omladinskim ligama, krenemo sve iz početka. Bolje je i tako, nego da pratimo mučenje koje sledi!

Нема коментара:

Постави коментар